Rouwverwerking bij Psychotherapie Rotterdam

Rouwen is natuurlijk

Rouwen is de natuurlijke reactie om verlies te verwerken. Het is een proces dat je helpt met de pijn te kunnen gaan leven. Maar het gaat niet altijd goed. Je zit vast in de rouw. Je verliest contact met het leven. Niemand lijkt je te kunnen helpen, je bent opgesloten in de pijn.

Verdriet, woede, schuld

Je bent overgeleverd aan de situatie. Overladen met zware gevoelens. Niet alleen verdriet, maar ook woede, angst en schuld, bepalen je. Als je rouwt, werkt je innerlijk op volle toeren. Je bent waarschijnlijk ook oververmoeid en prikkelbaar. En als gevolg zonder je je af.

Je kunt om van alles rouwen

Bij rouwverwerking en verliesverwerking denk je natuurlijk aan het verlies van een naaste, iemand die je dierbaar is. Maar er kunnen ook andere zaken uit je leven gerukt worden: de kans op een kind, je baan, je huwelijk. En ook die verliezen gaan gepaard met rouw: het aanvaarden van het verlies, het toelaten van de pijn, het aanpassen aan de nieuwe situatie en uiteindelijk ook weer door leren leven.

Online therapie

Rouwverwerking kan ook goed behandeld worden met online therapie, dit kan helemaal in je eigen tijd en tempo. Interesse? Klik dan even door naar: online therapie.

Contact met Psycholoog Rotterdam

Wij zijn telefonisch te bereiken op 010 307 0091. Al onze telefonisten zijn geschoold in de psychologie en kunnen je zo goed helpen met het vinden van de juiste hulp. De meeste psychologen in Rotterdam hebben geen wachtlijst, dus je kunt snel aan de slag. Ook kunnen wij afspraken inplannen bij de psycholoog – wij helpen jou!